dilluns, 8 d’abril del 2013

Estanys de Malniu i de Mal (2.254 m.)

Dissabte 6 d’abril de 2013

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada, agafarem l’autopista Terrassa – Manresa, seguirem direcció Berga i el Túnel del Cadí. Ens pararem a fer el tallat a l’àrea de servei del túnel. Després seguirem direcció a Meranges i pujarem per la pista al refugi de Malniu fins el punt que la neu i/o el gel ho permetin.

Itinerari: A on deixem els cotxes, començarem a caminar per la mateixa pista, i agafarem la drecera que ens porta en 30 minuts al refugi de Malniu (2.135 m.).

Des de aquí anirem fins a l’estany de Malniu (2.250 m.) en uns 45 minuts més (que, segurament, trobarem glaçat), el vorejarem per la dreta i continuem en una suau pujada el nostre recorregut enmig d’una frondosa pineda de pi negre amb bedolls, moixeres de guilla i nerets fins uns prats rere els quals es troba l’Estany de Mal o de Guils, 20 minuts més tard. L’Estany Mal es troba en un indret de bellesa incomparable.

Baixarem pel mateix camí.

Observacions: Excursió amb raquetes de neu. Qui no en tingui, les pot llogar (entre altres llocs) a esports Vértic de Barcelona, Sabadell o Manresa.

L’esperit de la sortida és més d’aventura que de dificultat tècnica. El plaer de passejar amb raquetes de neu per paratges solitaris i en silenci, sols amb el cruixir de la neu sota els nostres peus tot acostant-nos a un dels paratges més bonics del Pirineu. Excursió assequible a tothom ideal per iniciar-se en raquetes de neu.

Dinarem al restaurant Cal Joan de Meranges. Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.