dilluns, 30 de març del 2015

Turó Monner (1.098 m.) Les carenes d’en Bosc i el Bellver

Dissabte 4 d’abril de 2015

Ubicació: Comarca del Vallès Oriental.

Temps aproximat: 6 h. 30 m. (16,9 km.)

Desnivell: 950 m. (acumulat)

Dificultat: Difícil.

Programa: Sortirem de casa a l’hora esmentada, i agafarem l’autopista AP-7 agafant el desviament a la C-17 en direcció a Vic. Passarem per La Garriga i anirem fins a el Figaró on buscarem un bar per fer un tallat.

Sortirem del Figaró en direcció a la Rectoria (Escola de Natura) indicat com a veïnat de Vallcàrquera, on deixarem els cotxes. Abans passarem per Sant Pere de Vallcàrquera, una església romànica.

Itinerari: Començarem a caminar des de la Rectoria, on haurem arribat en cotxe des del Figaró i en dirigirem cap al nord deixant a l’esquerra el camí de Tagamanent. Passarem per Can Puig i Can Grau.

Uns quaranta metres abans de Can Gil, a l’esquerra, comença una pista, tancada al pas de vehicles amb una cadena, que, al principi, puja i passa gairebé per sobre de la masia. Baixarem i creuarem un torrent.

Seguirem per aquesta pista. Agafarem un camí que s’enfila a l’esquerra (direcció nord) indicat amb marques blanques i grogues i amb un cartell que diu: Tagamanent.

Aquest camí remunta el serrat de les Sapines i ens durà fins al Bellver. Des de la masia, ens dirigirem a l’Agustí (des de l’aparcament del Bellver un corriol molt tranquil hi mena)

Pujarem a la creu de l’Agustí, un petit coll que hi ha al NE de la masia. S’hi pot arribar per la pista principal o per diverses dreceres. Un cop al coll, la pista gira cap al SE i fa una bona pujada. Al cap d’uns 200 m. arribarem a un replà del camí on trobarem una alzina amb 4 troncs i un pal metàl·lic amb marques del GR-5, la Matagalls – Montserrat i la ruta Verdagueriana. Aquí s’ha d’agafar una pista que marxa a la dreta (S), tot planejant.

Dos-cents metres més endavant arribarem al final de la pista, a l’extrem d’un alzinar, just on comença un corriol molt ben marcat que marxa a l’oest. Hi ha alguns blocs erràtics i marques de color taronja.

Començarem a baixar lleugerament. El camí emprèn les carenes d’en Bosc. El seu punt més alt és el turó Monner (1.098 m.). Només es tracta de seguir la carena en direcció sud.

A la collada del Mojó (1.017 m.) trobarem una pista i la seguirem uns cent metres cap a l’esquerra (E), tot pujant, fins a trobar el corriol que segueix la carena.

El corriol arriba, finalment, al lloc on acaba una pista. Just al davant, a pocs metres, tindrem el cim del roc de Centelles (1.001 m.) amb un vèrtex geodèsic i una bona vista.

Tornarem a la pista, que seguirem tot baixant. Deixarem una primera cruïlla a l’esquerra (que puja i travessa la carena) i baixarem fins a prop del pla de la Batalla, on trobarem un altra pista, que seguirem a la dreta (O)

Seguirem baixant fins que un altra pista se’ns ajunta per la dreta. Continuarem el descens i arribarem a un coll. Podem triar entre el camí de l’esquerra (i passar per davant de can Valls i arribar-nos a Sant Cristòfol de Monteugues) o el de la dreta que ens durà a la creu d’en Plans. Ambdós camins s’ajunten poc abans de la creu d’en Plans, on trobarem les marques del PR-C36 que haurem de seguir fins al costat de la zona d’aparcament de la Rectoria.

Unes escales ens permetran fer el darrer tram i pujar directament a la casa de natura.

Observacions: Donada la llargada de la sortida, ens durem també el dinar. Tornarem a casa als voltants de les sis de la tarda.