dijous, 28 de gener del 2016

Estany de l’Orri (2.159 m.) – Pla de les Someres (2.330 m.) - Refugi del Pradell

Dissabte 30 de gener de 2016

Excursió amb raquetes de neu

Ubicació: Comarca de la Cerdanya.

Desnivell: 410 m.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada, agafarem l’autopista Terrassa – Manresa i després, per l’eix del Llobregat, seguirem en direcció a Berga i el túnel del Cadí, on ens aturarem a la seva àrea de servei a fer el tallat.

Després seguirem en direcció a Bellver de Cerdanya i Martinet i d’aquí ens desviarem a la dreta fins a Lles i la seva estació d’esquí nòrdic de Cap de Rec.

Itinerari: Des de Cap de Rec, pujarem fins a l’estany de l’Orri, seguint l’itinerari marcat per raquetes de neu (2.159 m. – 1 h.)

Un cop a l’estany de l’Orri, seguirem un camí que surt de l’extrem del llac per on entra l’aigua. Aquest sender, en pujada, ens durà fins al Pla de les Someres (2.330.)

Des de el Pla de les Someres i en suau baixada, marcada amb algunes fites, arribarem fins al refugi del Pradell (2.115 m. – 2 h. 30 m.)

Des de el refugi i seguint la pista marcada per circular amb raquetes, tornarem al refugi de Cap de Rec.

Observacions: Sortida amb raquetes de neu (es recomana dur també grampons). Els/les que no en tingueu, es poden llogar a la mateixa estació d’esquí (tel. 973 29 31 00). Preu del lloguer: 10.- Euros. Per fer aquesta sortida caldrà treure un forfait que val 3,50 Euros

Vam fer aquesta mateixa excursió l’onze de febrer del 2006. Aquí podeu veure la ressenya i les fotos d’aleshores: http://maifemcim.blogspot.com.es/2006/02/estany-de-lorri-refugi-del-pradell.html

Dinarem al restaurant Cal Lliuret de Travesseres, tel. 629 726 165 www.callliuret.com especialitzat en arrossos (23.- Eur. p.p.). Tornarem a casa als voltants de les set de la tarda.