dimarts, 29 de març del 2016

Puig d’en Boronet – La Trinitat (321 m)

Dimecres 30 de març de 2016

Matinal

Hora de sortida: Vuit del matí.

Ubicació: Comarca del Garraf.

Temps aproximat: 3 h.

Dificultat: Normal.

Programa: Sortirem a l’hora esmentada i anirem fins a Sitges, per l’autopista C-32. Anirem a la urbanització Quint Mar, (Av. Puig d’en Boronet) Abans de finalitzar aquest carrer, agafarem, a l’esquerra, el Carreró del Sud que finalitza en una placeta sense sortida, on aparcarem.

Itinerari: A partir de la placeta on finalitza el curt Carreró del Sud, agafarem un sender indicat amb algunes senyals grogues, que al principi puja, tenint a l’esquerra la part del darrere d’algunes cases i que ens portarà a la creu de Sant Isidre al cim del Puig d'en Boronet (315 m.)

Abans d'arribar al puig hi ha un tros de camí que és de tartera i força costerut però no és gaire llarg i es puja bé. Un cop a dalt admirarem les vistes en 360º del massís del Garraf, Sitges i el mar.

Des de el cim, surt un camí que porta a l’ermita de la Trinitat (molt ben indicat). Primer és un sender que baixa en forta pendent, fins que va a parar a una pista forestal, que seguirem a la dreta, i que, després de trenta minuts, ens durà fins a la ermita de la Trinitat, amb bones vistes sobre la costa. Aquesta pista passa pel damunt d’un dels túnels de l’autopista C-32. Si volem, podem fer a l’anar, agafar un camí que surt a l’esquerra de la pista, just enfront de la cruïlla d’aquesta amb el camí que baixa del cim. Aquest camí està indicat amb senyals grogues i blanques i enllaça amb la pista més endavant.

Al tornar, per anar més ràpids, podem fer tot el camí per la pista fins a la cruïlla del camí que puja al cim i d’aquí tornarem pel mateix camí, ara de baixada.

Observacions: Tornarem a casa als voltants de les dues de la tarda.