dimarts, 5 de setembre del 2017

Pic de Pavots (3.121 m)

Dissabte 2 i diumenge 3 de setembre de 2017

Hora de sortida: 2/4 de nou del matí de dissabte.

Ubicació: Comarca de la Ribagorça.

Temps aproximat: 10 h (21 km)

Desnivell: 1.630 m

Dificultat (1): Difícil.

Programa: Sortirem de casa el dissabte 2 de setembre a l’hora esmentada i agafarem la A-2 fins a la sortida 504 a l’alçada de Tàrrega. Seguirem en direcció a Balaguer, Alfarràs, Benavarri, Graus, Castejón de Sos, Sahun i Eriste (Grist en patuès). Seguirem fins a Benasc i dinarem al restaurant Aragüells.

El temps total del trajecte, sense parades, des de Sant Boi de Llobregat és de 3 h 30 m.

A Eriste a les 15 h 30 m, en una extensa zona d’aparcament que hi ha entrant al poble a l’esquerra, venint de Benasc, agafarem l’autobús que ens durà fins al pàrquing d’Espigantosa (cal ser-hi abans per evitar no tenir plaça al bus (agafen màxim 18-19 persones) Des de l’1 de juliol i fins al 12 de setembre aquest trajecte està tancat a l’accés amb vehicles privats. El preu del bitllet d’anada i tornada és de 10,50 euros per persona. Aquí trobareu tots els horaris i informació: http://www.hostalparquenatural.com/autobus-acceso-angel-orus-por-espigantosa-verano-2017/

Itinerari: Dissabte 2 de setembre: Espigantosa -Refugi Àngel Orús (1 h 45 m – Desnivell + 615 m - 5 km)

Des d'aquí cal caminar durant dues hores per arribar fins al refugi. El sender recorre la vall al costat de la Aigüeta d'Eriste, fins que l'abandona per remuntar la vall en un continu ziga-zaga i aconseguir el promontori on s'ubica el refugi Àngel Orús, http://www.refugioangelorus.com/ tel.: 974 34 40 44.

L'ascens fins al refugi es realitza a partir de l’aparcament de la cascada de Espigantosa (1.500 metres), el recorregut es realitza per una senda molt ben marcada i que segueix les marques groga i blanca d'un PR.

Al refugi soparem i dormirem. Aquí trobareu els preus: http://www.refugioangelorus.com/precios.asp diu que són els del 2015... no sabem si segueixen sent els mateixos.

Diumenge 3 de setembre: Refugi Àngel Orús – Pic de Pavots – Refugi Àngel Orús – pàrquing d’Espigantosa (8 h 30 m – Desnivell + 1.015 m - 1.630 m - 16 km)

Des del refugi Angel Orús sortirem (a quarts de set del matí) en direcció NO per un sender inicialment evident i molt transitat. Anirem guanyant alçada progressivament pel vessant dret del barranc de la Llardaneta fins a un punt on creuarem el riu i es separa del camí que continua cap als estanys de Llardaneta i a la nostra dreta la Canal Fonda. Nosaltres seguirem en direcció oest cap als estanys de Llardaneta abandonant en aquest moment l'itinerari a la ruta normal al Posets per aquest vessant.

Un cop a l'ibón, seguirem ascendint cap a la carena que tenim davant (O) que ve des del coll d'Eriste.

Ens enfilarem a la carena just al Nord de la Dent Royo que aconseguirem ràpidament per uns vessants pedregosos.

Arribarem a un pla que en segons quina època de l'any hi ha un mini llac. Caminarem prop dels tres mil metres i ja només ens queda l'última rampa fins a l'ampli coll. Atacarem el cim sense cap tipus de problemes des del coll en deu minuts. Típica vista de la cresta d'Espases fins al Posets, impressionant paret S de la Dent de Llardana i cap a l'altre costat, tota la vall de Viadós.

La cresta en aquesta part del recorregut és molt àmplia i amb pocs relleus el que permet un avanç molt ràpid fins al Tucón Royo o Pic Pavots (3.121 m – 3 h 30 m)

Tracks:

Baixarem pel mateix camí, recollirem el que haurem deixat al refugi, i seguirem la baixada fins a l’aparcament d’Espigantosa. L’autobús surt a les 16 h (en surt un altre a les 17 h i el darrer a les 20,30 h tot i que aquest darrer seria massa tard per després baixar fins a casa)

Observacions: Dinarem al restaurant Aragüells de Benasc (cal dur quelcom per esmorzar durant l’ascensió)

Per fer les reserves al refugi: http://www.alberguesyrefugiosdearagon.com/reservamul.php?id=1 El refugi està en molt bon estat de conservació, el tracte és correcte, els menjars prou bé per ser de refugi, tenen dutxes amb aigua calenta, Wi-Fi (gratuïts) i hi ha bona cobertura per a mòbils.

Tornarem a casa als voltants de les deu del vespre del diumenge.